Tips : bra serier

Vampire Diaries kommer alltid vara min faovrit serie av alla tider men jag är nekligen en serie junkie. Jag måste alltid ha en serie jag tittar på och jag har sätt dem flesta. När jag väl börjar kolla kan jag heller aldrig sluta titta så jag tänkte tips er nu när vi inte får nytt avsnitt av VD på en månad om mina favorit serier. 
 
Bra sidor för att se serier på: 
http://swefilmer.com/
http://www.tv-links.eu/
1. True Blood. 
Ifall du tycker om VD och vampyrer är detta helt klart en serie för dig. Dem flesta har nog hört talas om serien eftersom den är väldigt populär. Serien handlar om en människa vid namn Sookie som blir förälskad i en vampyr och måste precis som Elena möta alla hinder som kommer med detta. Skillnaden på TB och VD är att True Blood är mer grovt. Sex scenerna är grövre, våldet är grövre ja allt är lite mer " vuxen tillåtet". Men det är väldigt spännande och rekommenderar det starkt!
 
 
 
2. Supernatural. 
Detta är en serie jag är ny på och precis har börjat titta på. Är på andra säsongen nu och jag älskar det! Det handlar om två brödrar som har växt upp med att veta att det finns över naturliga väsen i världen och deras jobb är att förinta all ondska som finns. Det jag tycker om med serien är att alla avsnitt har inte direkt anknytning till varandra dsv man kan hoppa in i säsongen och ändå förstå, men samtidigt har karaktärerna en väldigt spännande bakrund och syfte. Utan tvekan gör super snygga Dean serien bättre ;) 
 
 
 
3. The Walking dead. 
Detta ör nog den största serien som handlar om zombies. Den handlar om Carl, hans familj och vänner och hur dem klarar sig till dem nya förhållandena i världen. Han vaknar upp en dag och helt plötsligt är alla smittade av ett virus som gör att dem blir zombies och måste förintas. Jag tycker personligen om zombie filmer och skräck därför gillar jag denna serien. Det händer ständigt något nytt i varje avsnitt och det gör det väldigt spännande. 
 
 
4. Dexter. 
Dexter är nog den mest annorlunda serien jag någonsin tittat på! Det som är annorlunda med den är att man får se allt ut en mördares perspektiv. Den handlar om Dexter och hans tragiska barndom och hur det har påverkat honom till att ha ett behov av att döda. Men han lever efter en kodex vilket gör att han bara dödar onda människor. Trots att det handlar om en mördare så sympatiserar man med Dexter och tycker om honom.
 
 
 
 
5. Games of Thrones
Kan inte förstå att jag nästan höll på att glömma Game of Thrones! Det är utan tvekan den serien genom tiderna som är mest bekostad och välgjord. Men jag kan förstå att det inte är en serie som skulle intressera alla. Detta handlar om sju kungadömmen som alla kämpar om att ha den största makten över järntronen. Man får följa alla rikena och deras karaktärer genom stiderna och deras dilema. Det som är intressant med serien är att man får se så otroligt olika världar och kulturer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0