Åsikt: O come, all ye faithful”

Var ska man börja med detta avsnittet? Måste först säga att jag blir sjukt upprörd. Ja, halva poängen med Damon och Elenas kärlek är att den ska var svår och omöjlig. Det är lite dragningen i den. Men tycker faktiskt det är tråkigt att vi inte ens kan få två avsnitt av Delena innan dem sabbar det. Det var ju dock inte helt oväntat. Antog att Damon inte skulle kunna vara tillsammans med henne när han inte vet hur äkta hennes kärlek är. Jag tror såklart den största delen är äkta, vi har ju alltid sätt att det är något mellan dem innan hon blev vampyr. Men det hon sa på slutet, att hon hade tänkt stanna och kämpa men nu känner hon att hon måste gå, kanske bevisar att en del faktiskt är sire bondet ändå? 
 
Tycker precis som jag sa efter förra avsnittet att Stefan är löjlig. Ja, Damon skulle inte ha ljugit för honom. Men det är inte därför han är arg. Han är arg för att han vet att dem älskar varandra. För att för en gångs skull är det Damon som har Elenas kärlek och inte han. Tycker att det är lite lågt. Dem gjorde ju en deal att vem av dem hon väljer ska den andra backa, gällde det inte honom med då eller? 
 
Är dock "glad" för att det var Carol som dog. Självklart tycker jag att det är tråkigt för Tyler men det är mycket bättre än tex Caroline, blev lite orolig där ett tag. För den delen tror jag att Shanes inblandning i curet har något att göra med hans familj. Han berättade nu att han har mist sin familj. Det finns ingen vettig anledning till vad han annars skulle vilja ha så jag tror faktiskt att det har något med dem att göra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0