Castet tweetar om skjutningen i USA.

Tror inte någon började gråta direkt men som ni har märkt har jag inte kunnat blogga idag, det har varit något strul med inloggningen och har inte kunnat komma in. Men nu är jag här och lägger in dem 7 inläggen som jag brukar!
 
Jag tror alla mer eller mindre är medvetna om situationen i Connecticut. Det gick in en man på en förskola (?) med barn mellan 5 och 10 år och började skjuta. Det var 6 lärare som dog och 20 barn som omkom. I flera timmar hade föräldrarna ingen anning ifall deras barn levde eller inte. Men jag tänker på alla dem otroliga lärarna som faktiskt var på plats. Läste om en lärare som låste in alla barnen i klassen på en toa, berättade för dem att hon älskade dem alla och att allt skulle bli bra eftersom hon trodde att dem skulle dö. Det är helt otänkbart. Det som krossar mitt hjärta mest är att USA har rent för slappa vapen regler. Det finns stater där dem vill införa att man ska kunna ha vapen med in på baren. Jag förstår att folk vill skydda sig men jag tror inte det är lösningen.
 
Castet på VD precis som vi andra har våra tankar på alla barn och föräldrar i Connecticut. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0